Een samenwerking met Arcadis
Engagement op Facebook
Sterkere vacatures
Meer sollicitanten
Een groot ingenieursbureau als Arcadis houdt zich met talloze disciplines bezig, wat zorgt voor veel diversiteit in werkzaamheden en projecten. Interessant, maar ook lastig als het gaat om employer branding. Want hoe:
Je maakt gebruik van een professionele ambassadeursstrategie om een authentiek maar divers beeld neer te zetten op de arbeidsmarkt.
Sinds december 2015 worden binnen Arcadis jaarlijks acht ambassadeurs benoemd met verschillende studieachtergronden en functies. Dankzij een duidelijk doel, visie en werkwijze, laten zij met hun blogs zien hoe het echt is om bij Arcadis te werken. Met mooie resultaten als gevolg:
De verhalen van ambassadeurs vinden via een diversiteit aan kanalen hun weg naar de doelgroep. Op de alsmaar groeiende Facebook community van Arcadis Nederland (bekijk deze case) worden wekelijks blogs van de ambassadeurs gedeeld. Niet alleen zorgt dit continu voor aanwas in volgers, de blogs scoren buitengewoon goed in het aantal post clicks, likes, comments en shares!
Ondanks de groeiende aandacht voor het belang van aansprekende vacatureteksten blijven deze vaak statisch en abstract. Blogs van ambassadeurs helpen de Arcadis-recruiters om hun vacatures naar een hoger niveau te tillen en kandidaten te laten zien wat zij echt mogen verwachten van een functie. Het zorgt voor minder vragen, beter passende sollicitanten en realistische verwachtingen.
Met haar ambassadeursstrategie wil Arcadis nieuw passend talent aantrekken. Alleen al de afgelopen periode heeft een zestal nieuwe medewerkers aangegeven dat zij door de blogs van ambassadeurs over de streep zijn getrokken om te kiezen voor Arcadis!
Arcadis is een Nederlandse advies-, ontwerp-, projectmanagement- en ingenieursorganisatie die zich wereldwijd bezighoudt met projecten op het gebied van infrastructuur, milieu, water en gebouwen. Daarnaast ontwikkelt, ontwerpt en implementeert, onderhoudt en exploiteert het bedrijf projecten voor bedrijven en overheden. Het bedrijf heeft duurzaamheid en MVO hoog in het vaandel staan.