Een samenwerking met Calco
In vier jaar tijd van 60 naar 400 aangenomen trainees per jaar
Een sterke positionering als interessante IT werkgever onder niet-IT talent
12 goedgevulde events per jaar om gewekte interesse om te zetten in enthousiasme
De nominatie voor recruitmentsite van het jaar
Calco zoekt jaarlijks honderden hoogopgeleide starters voor haar drie unieke IT traineeships. Het bijzondere is dat je hiervoor geen studie in de IT gevolgd dient te hebben, sterker nog, 95% van de Calco trainees heeft een andere studieachtergrond. Hoe speel je daarbij in op:
Je draait jarenlang sterke online campagnes waarmee je de doelgroep bekend maakt met Calco en haar traineeships en de doelgroep overtuigt om te converteren op jouw sterke recruitmentsite.
Calco en Natural Talent en met maandelijkse uitgebreide rapportages inclusief optimalisatiepunten hebben we continu kunnen voldoen aan de gestelde doelstellingen van de directie van Calco. Met resultaten om trots op te zijn:
Bij de start van onze samenwerking zocht Calco 60 trainees op jaarbasis voor één traineeship. Deze doelstelling werd gedurende de jaren steeds naar boven bijgesteld en het aantal traineeships groeide naar drie. De groeiende vraag naar trainees werd door de sterke basis strategie en optimaal draaiende campagne met een steeds groeiend aantal sollicitaties continu ingevuld. Met als toppunt de aanname van 400 trainees in één jaar tijd, waar de target door de directie gesteld was op 350 trainees.
Het unieke IT traineeship van Calco kent een minstens zo unieke doelgroep: 95% van de trainees heeft immers geen IT achtergrond, maar dient wel overtuigd te worden van een carrière in de IT. Met een employer branding strategie en steeds groeiende crossmediale campagne, gebaseerd op het see-think-do model draaide we een ijzersterke jobmarketing campagne. Ambassadeurs werden ingezet om te bloggen, content en unieke campagnes werden gedeeld op Facebook, Instagram, de Google kanalen, op YouTube en in direct e-mails. Ook offline was Calco goed zichtbaar door de promotie op onderwijsinstellingen (lees meer over deze case) en in het Gratis Collegeblok. Op deze manier leidden we een grote groep potentiële trainees doorlopend door de communicatiefunnel om ze met passende boodschappen te overtuigen om te solliciteren op de traineeships.
Om de doelgroep te laten ervaren hoe het echt is om trainee te zijn bij Calco wordt er iedere maand een inhousedag georganiseerd, waarbij een groep een kijkje in de keuken neemt én in gesprek gaat met trainees en opdrachtgevers. Ook de promotie van deze inhousedagen waren onderdeel van de campagne, met als resultaat 12 events per jaar die goed gevuld waren met talent dat stond te trappelen om kennis te maken met Calco.
Je recruitmentsite is de spil in je campus recruitment strategie. Daar komen al je recruitmentinspanningen samen en wil je het talent dat enthousiast is geworden voor het traineeship laten converteren. Samen met Calco is veel energie gestoken in het continu optimaliseren van haar recruitmentsite met passende content, unieke landingspagina’s, zuivere klikpaden en optimale vindbaarheid (SEO). Zo hebben we jaarlijks het aantal websitebezoekers met ruim 100% laten stijgen. Dit heeft niet alleen haar vruchten afgeworpen in het aantal sollicitanten, maar leidde ook tot nominatie voor recruitmentsite van het jaar!
Calco is een jonge en ambitieuze organisatie, gespecialiseerd in het opleiden, detacheren en coachen van starters én ervaren IT-professionals voor gerenommeerde opdrachtgevers uit het bedrijfsleven. Sinds haar oprichting in 2004 zijn ze hard gegroeid en hebben ze met hun unieke traineeship al meer dan 1400 (young)professionals geholpen aan een succesvolle carrière in de IT.