Een samenwerking met Bosch
Tijdens bedrijvendagen 700 aanmeldingen voor de Bosch talentpool
Een inhousedag voor 200-250 deelnemers met verschillende studieachtergronden
Challenges met 20-35 personen om het kaf van het koren te scheiden
Bosch is een gevestigd merk, maar de diversiteit aan technische mogelijkheden binnen de organisatie zijn niet bekend bij het grote publiek. Tel daar de krapte op de arbeidsmarkt bij op en je hebt een fikse uitdaging. Daarom werd het doel om jong technisch talent te overtuigen van Bosch als technisch werkgever. Maar hoe realiseer je dit, wetende dat:
Je plant een serie evenementen om jouw “technische” naam te vestigen onder aanstormend talent.
Samen met Bosch hebben we een doordachte evenementenplanning opgezet. Naast advertenties gericht op zichtbaarheid neemt Bosch deel aan bestaande evenementen en organiseert daarnaast eigen inhousedagen. Door een logische opbouw in de planning en een goede opvolging, bouwt Bosch aan een talentpool vol enthousiaste kandidaten voor stage- en starterfuncties. Dit heeft geleid tot mooie resultaten:
Jaarlijks organiseren de hbo’s en TU’s van Nederland bedrijvendagen, waarop studenten kennis kunnen maken met potentiele werkgevers voor de toekomst. Een ideaal initiatief voor Bosch om bij aan te sluiten, doordat je op dit centrale event direct passende studierichtingen van deze hogeschool of universiteit kan treffen. Samen met medewerkers van Bosch spreken we op deze bedrijvendagen veel studenten en bieden hen de gelegenheid zich in te schrijven voor de Bosch talentpool, waarmee ze op de hoogte blijven van stage- en startersvacatures, ontwikkelingen van Bosch en inhousedagen. Dit levert Bosch jaarlijks gemiddeld 700 aanmeldingen op voor deze talentpool.
Samen met Bosch organiseren we verschillende inhousedagen, waaronder de kennismakingsevents waar zo’n 200-250 studenten een kijkje komen nemen in de keuken van Bosch. Hiermee verdiepen we het eerder gelegde contact. Op deze evenementen laten we de studenten middels een gevarieerd programma kennismaken met de verschillende entiteiten van Bosch. We organiseren workshops, speeddates en rondleidingen, zodat alle vragen van deelnemers beantwoord worden. Tijdens de evaluaties na deze events is gebleken dat bij 88% van de deelnemers hun beeld van Bosch positief is veranderd na hun deelname.
Naast de kennismakingevents organiseren we ook kleinschaligere inhousedagen. Deze challenges dagen de deelnemers uit om niet alleen mee te kijken, maar ook echt te participeren een case waarin in de problematiek waar de medewerkers van Bosch mee te maken krijgen aan bod komt. Zo kan de student kijken of het werk iets voor hem of haar is, en kan tegelijkertijd door Bosch beoordeeld worden of deze deelnemer een toekomstige collega kan zijn. Als deze ervaring voor beide partijen positief is, wordt er intensiever contact onderhouden. Deze studenten worden als eerste benaderd voor toekomstige events, stage- en startervacatures.
De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. De strategische doelstelling van de Bosch Groep bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd “Technologie voor het leven”.