Een samenwerking met Calder Holding
Authentieke verhalen en een digitaal evenement om kandidaten volledige transparantie te bieden
115 sollicitanten waarvan er maar liefst 87 met vlag en wimpel door de eerste selectie kwamen
De aanname van 3 management trainees en als bonus 3 medewerkers voor andere functies binnen de organisatie, direct vanuit onze campagne
Calder Holding probeert al jaren om kwalitatief goede trainees aan te trekken. Echter met weinig succes. En wanneer er eindelijk een trainee gevonden is, vertrekt deze snel weer uit de organisatie. Kortom: een duidelijk plan en effectieve aanpak ontbreekt. Vandaar dat ze van onze expertise in campus recruitment gebruik wilden maken, om hen van begin tot eind te ondersteunen bij het werven van drie kwalitatief goede en management trainees. De uitdagingen die we meekregen:
Wij hielpen het management om deze uitdaging te tackelen.
Samen met Calder Holding hebben we hun traineeship sterk gepositioneerd en jong talent overtuigd dat je hier onderdeel van uit wilt maken.
Samen met Calder zijn we teruggegaan naar de kern van het traineeship én de kern van hun bedrijfscultuur. Door het wervingsprofiel opnieuw vorm te geven, kritisch te kijken naar de inhoud van het traineeship en medewerkers te interviewen ontstond een aansprekende propositie. Door deze vervolgens te koppelen aan persona’s van de doelgroep konden we een profilering neerzetten waar de huidige generatie starters enthousiast van zou worden. Dat werd de centrale lijn op de landingspagina, in de campagne en tijdens het digitale selectie evenement.
De converterende landingspagina gecombineerd met een herkenbare én persoonlijke advertentiestijl, hebben maar liefst 115 potentiële trainees overtuigd om te solliciteren. Een sterk contrast met eerdere jaren en het eerste teken dat we op koers waren voor een geslaagde wervingsmissie. Dat we de juiste doelgroep aangesproken hadden met stevige kwaliteitseisen, bleek wel uit het feit dat maar liefst 87 kandidaten met vlag en wimpel door de eerste selectieronde kwamen.
De kwaliteit van de sollicitanten voor het traineeship was erg hoog. Dit was voor Calder, in positieve zin, een pittige keuze om slechts 3 trainees te selecteren. Door deze luxepositie is Calder breder in de organisatie gaan kijken. Zijn er nog meer posities voor dit talent? Dit heeft geleid tot nog eens 3 plaatsingen op andere vacatures, die voor deze sterke kandidaten speciaal gecreëerd zijn. Zo heeft Calder onze campagne maximaal kunnen benutten. Missie geslaagd.
Calder Holding is als sociale dienstverlener actief in de domeinen Onderwijs, Zorg en Werk. Of het nu gaat om werken, maatschappelijke participatie, wonen, inburgering, beroepsgerichte scholing, psychische zorgverlening of hulp bij schulden, de bedrijven binnen Calder Holding leveren op al deze leefgebieden resultaatgerichte diensten. Hier zijn zij toe in staat dankzij hun medewerkers. Binnen Calder Holding werken bijna 800 betrokken medewerkers in binnen- en buitenland. Hun medewerkers zijn vooral doeners die graag mensen helpen, gekenschetst door een enorme diversiteit. Zij houden van aanpakken en werken in een resultaatgerichte omgeving. Kritisch waar nodig, met een open directe manier van communiceren.