fbpx
MRA

Organisatie van de MRA e-housedagen met 300 enthousiaste deelnemers

Een samenwerking met Metropoolregio Amsterdam

MRA | Evenementen

Resultaten om trots op te zijn


  • Volledige ontzorging van het MRA-team in het opzetten, organiseren en hosten van hun eerste digitale events

  • Werving van 300 deelnemers, verdeeld over de twee e-housedagen

  • Een recordaantal van 620 sollicitanten voor het MRA traineeship, waarvan een aanzienlijk deel via de e-housedagen en de rest via onze jobmarketing campagne

Resultaten om trots op te zijn

De uitdaging: na jarenlang inhousedagen te hebben georganiseerd, een soepele transitie naar digitale events realiseren

Metropoolregio Amsterdam (MRA) zoekt jaarlijks 20 trainees die het verschil kunnen maken. Om jong talent, met net dat beetje extra én hart voor publieke thema’s, te overtuigen van een carrière binnen hun traineeship, spelen de jaarlijkse inhousedagen een belangrijke rol. Tijdens de corona-pandemie was het noodzakelijk om over te schakelen naar een digitale variant. Voor het eerst. Spannend, want hoe organiseer je succesvolle digitale events, wetende dat:

  • Je team inmiddels gewend is aan digitaal vergaderen, maar geen ervaring heeft met alle technische aspecten die komen kijken bij het hosten van digitale live events
  • Een programma voor een e-housedag waar studenten ook na afloop nog over praten, er heel anders uitziet dan een programma voor een inhousedag
  • De e-housedagen een hele belangrijke rol in de werving voor je traineeship spelen en dus MOETEN slagen, ook qua opkomst

Wij hielpen het programmateam om deze uitdaging te tackelen.

De uitdaging: na jarenlang inhousedagen te hebben georganiseerd, een soepele transitie naar digitale events realiseren

Het resultaat: twee interactieve e-housedagen die een grote groep geïnteresseerd jong talent informeerde over het MRA traineeship en hen deed besluiten om te solliciteren

Samen met de MRA hebben we gezorgd voor een soepele transitie van fysieke- naar digitale events, waarbij het aan de organisatie- en deelnemerszijde aan niets ontbrak. Dit heeft geleid tot mooie resultaten:

Volledige ontzorging van het MRA-team in het opzetten, organiseren en hosten van hun eerste digitale events

We hebben de organisatie van de e-housedagen van a tot z uit handen genomen van het programmateam. Met een duidelijk draaiboek, structureel overleg en meerdere test runs hebben we het MRA-team helemaal klaargestoomd om hun digitale events met vertrouwen te leiden. Ook tijdens het live event bleven wij achter de schermen betrokken met technische ondersteuning en het hosten van het event. Een topcombinatie die zeer gewaardeerd werd.

Werving van 300 deelnemers, verdeeld over de twee e-housedagen

Waar de transitie van fysieke- naar digitale events nog wel eens voor twijfel zorgt bij organisaties, bewijst dit grote aantal aanmeldingen maar weer hoe belangrijk het voor jong talent is om ook in deze tijden een goed beeld te krijgen van een traineeship. Met een combinatie van duidelijke communicatie en een sterke campagne hebben we een grote groep talent geënthousiasmeerd om zich aan te melden voor een digitale kennismaking.

Een recordaantal van 620 sollicitanten voor het MRA traineeship, waarvan een aanzienlijk deel via de e-housedagen en de rest via onze jobmarketing campagne

De sterke awareness campagne, interactieve digitale events én converterende jobmarketing campagne waren de succesformule tot een recordaantal van 620 sollicitanten. Een groep die van dusdanige kwaliteit was dat er uiteindelijk meer trainees aangenomen zijn dan vooraf afgesproken was. We zijn trots dat we al jarenlang vaste partner zijn van het traineeship van MRA en er samen voor zorgen dat het traineeship bekend is onder de doelgroep en er een talentvolle groep trainees kan starten.

Benieuwd naar deze samenwerking met MRA op het gebied van jobmarketing? Lees dan deze case: https://www.naturaltalent.nl/cases/case-mra-traineeshipmarketing/

Wat zegt de klant

Dit jaar heeft het traineeship van de Metropoolregio Amsterdam voor het eerst e-housedagen georganiseerd. Inhousedagen waren vanwege COVID-19 niet mogelijk. Het was voor ons team onbekend terrein wat veel stress en onzekerheid met zich meebracht. Natural Talent heeft ons hierin ontzettend goed ondersteund en ontzorgd. Van meedenken, tot testdagen en duidelijke draaiboeken, het was een totaalpakket waardoor wij met zelfvertrouwen en rust de e-housedagen hebben ervaren. Nogmaals dank Natural Talent!
Metropoolregio Amsterdam
Lucille Noten , Programmamanager Traineeship Metropoolregio Amsterdam
Natural Talent heeft het programmateam Metropoolregio Amsterdam enorm goed en professioneel ondersteund met onze eerste e-housedag. Deze dag had als doel geïnteresseerden te informeren over het traineeship en te enthousiasmeren om te solliciteren. In voorgaande jaren werd deze informatiedag op een unieke locatie in de regio georganiseerd. Echter door de covid-19 maatregelen, waren wij genoodzaakt een online event te organiseren. Het team van Natural Talent heeft in alle facetten meegedacht en meegewerkt om het event tot een succes te maken. En dat is zeker gelukt! Wij hadden ruim 300 deelnemers. Deze succesvolle dag heeft bijgedragen aan het binnen halen van veel goede en sterke sollicitanten.
Metropoolregio Amsterdam
Nicole Kroesche , Communicatieadviseur Traineeship Metropoolregio Amsterdam
Case detail logo

Wie is Metropoolregio Amsterdam?

De Metropoolregio Amsterdam kenmerkt zich door een enorme economische diversiteit en de grote variëteit aan landschappen en steden. Binnen de MRA werken (semi-)overheidsorganisaties aan uiteenlopende onderwerpen zoals duurzaamheid, bereikbaarheid, wonen en toerisme. Uitdagingen die niet ophouden bij de gemeentegrenzen en vragen om een gezamenlijke aanpak.

Section conversion background
Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!

Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!