Een samenwerking met Metropoolregio Amsterdam
Volledige ontzorging van het MRA-team in het opzetten, organiseren en hosten van hun eerste digitale events
Werving van 300 deelnemers, verdeeld over de twee e-housedagen
Een recordaantal van 620 sollicitanten voor het MRA traineeship, waarvan een aanzienlijk deel via de e-housedagen en de rest via onze jobmarketing campagne
Metropoolregio Amsterdam (MRA) zoekt jaarlijks 20 trainees die het verschil kunnen maken. Om jong talent, met net dat beetje extra én hart voor publieke thema’s, te overtuigen van een carrière binnen hun traineeship, spelen de jaarlijkse inhousedagen een belangrijke rol. Tijdens de corona-pandemie was het noodzakelijk om over te schakelen naar een digitale variant. Voor het eerst. Spannend, want hoe organiseer je succesvolle digitale events, wetende dat:
Wij hielpen het programmateam om deze uitdaging te tackelen.
Samen met de MRA hebben we gezorgd voor een soepele transitie van fysieke- naar digitale events, waarbij het aan de organisatie- en deelnemerszijde aan niets ontbrak. Dit heeft geleid tot mooie resultaten:
We hebben de organisatie van de e-housedagen van a tot z uit handen genomen van het programmateam. Met een duidelijk draaiboek, structureel overleg en meerdere test runs hebben we het MRA-team helemaal klaargestoomd om hun digitale events met vertrouwen te leiden. Ook tijdens het live event bleven wij achter de schermen betrokken met technische ondersteuning en het hosten van het event. Een topcombinatie die zeer gewaardeerd werd.
Waar de transitie van fysieke- naar digitale events nog wel eens voor twijfel zorgt bij organisaties, bewijst dit grote aantal aanmeldingen maar weer hoe belangrijk het voor jong talent is om ook in deze tijden een goed beeld te krijgen van een traineeship. Met een combinatie van duidelijke communicatie en een sterke campagne hebben we een grote groep talent geënthousiasmeerd om zich aan te melden voor een digitale kennismaking.
De sterke awareness campagne, interactieve digitale events én converterende jobmarketing campagne waren de succesformule tot een recordaantal van 620 sollicitanten. Een groep die van dusdanige kwaliteit was dat er uiteindelijk meer trainees aangenomen zijn dan vooraf afgesproken was. We zijn trots dat we al jarenlang vaste partner zijn van het traineeship van MRA en er samen voor zorgen dat het traineeship bekend is onder de doelgroep en er een talentvolle groep trainees kan starten.
Benieuwd naar deze samenwerking met MRA op het gebied van jobmarketing? Lees dan deze case: https://www.naturaltalent.nl/cases/case-mra-traineeshipmarketing/
De Metropoolregio Amsterdam kenmerkt zich door een enorme economische diversiteit en de grote variëteit aan landschappen en steden. Binnen de MRA werken (semi-)overheidsorganisaties aan uiteenlopende onderwerpen zoals duurzaamheid, bereikbaarheid, wonen en toerisme. Uitdagingen die niet ophouden bij de gemeentegrenzen en vragen om een gezamenlijke aanpak.