Een samenwerking met Metropoolregio Amsterdam
370 sollicitanten en 244 inhousedag-aanmeldingen
Sollicitanten met verschillende studieachtergronden
Optimaal draaiende campagne met resultaten ver boven de benchmarks
Metropoolregio Amsterdam (MRA) zoekt jaarlijks 20 kwalitatief goede trainees met diverse studieachtergronden, een combinatie van alfa en bèta achtergronden is daarbij gewenst. Jong talent met hart voor publieke thema’s overtuigen van een carrière binnen deze unieke regio was het devies. Maar hoe realiseer je dit, wetende dat:
Je draait een converterende traineeshipcampagne die met continu geoptimaliseerde content de doelgroep overtuigt van een carrière bij MRA.
Samen met de MRA hebben we de promotie van het traineeship optimaal ingericht, passend bij de huisstijl van MRA én de wensen van de doelgroep. Dit heeft geleid tot mooie resultaten:
Een uitgebreide campagne van 4 weken op verschillende kanalen heeft geresulteerd in 370 sollicitaties voor de traineepool. Bovendien heeft dit ook geleid 244 aanmeldingen voor de twee inhousedagen die enkele weken voor de sollicitatiedeadline plaatsvonden. Een grote groep potentiële trainees werd daarmee geworven.
Steeds meer overheden zijn op zoek naar vakmensen met alfa én bèta profielen. Met aansprekende advertenties passend bij de verschillende doelgroepen én waarin de thema’s van de MRA centraal stonden, werden zowel technische als economische talenten geënthousiasmeerd. Dit resulteerde in de gewenste diversiteit aan studieachtergronden.
Het traineeship is online onder de aandacht gebracht via verschillende kanalen. De combinatie van vacaturebanken, onderwijsinstellingen, Facebook, Instagram, Google Adwords en -Display heeft ervoor gezorgd dat zowel actief als latente werkzoekenden werden bereikt. Tel daar het continu optimaliseren van de campagne bij op én je hebt meer dan genoeg kwalitatief goede sollicitanten voor het traineeship.
De Metropoolregio Amsterdam kenmerkt zich door een enorme economische diversiteit en de grote variëteit aan landschappen en steden. Binnen de MRA werken (semi-)overheidsorganisaties aan uiteenlopende onderwerpen zoals duurzaamheid, bereikbaarheid, wonen en toerisme. Uitdagingen die niet ophouden bij de gemeentegrenzen en vragen om een gezamenlijke aanpak.