Effectieve Recruitment Marketing Campagne Traineeship provincie Utrecht
Een geheel vernieuwde wervingscampagne die resulteerde in de aanname van 15 trainees.
Een geheel vernieuwde wervingscampagne die resulteerde in de aanname van 15 trainees.
Provincie Utrecht werkt keihard om ervoor te zorgen dat iedereen binnen de provincie fantastisch kan wonen, werken en leven. Om bij te dragen aan deze missie, biedt de provincie een tweejarig traineeprogramma, waarin jong talent de kans krijgt om zichzelf zowel als werknemer als persoon te ontwikkelen binnen verschillende maatschappelijke thema’s. Met een combinatie van werken aan opdrachten in de praktijk én een persoonlijk ontwikkelprogramma samen met andere trainees, doet jong talent werkervaring en kennis op en krijgen zij de kans om te groeien naar een reguliere functie binnen de Provincie.
Na het succes van onze eerste wervingscampagne voor provincie Utrecht was het twee jaar later tijd om weer een nieuwe groep van 13 trainees te werven. Met traineeopdrachten die onderverdeeld waren in 4 verschillende thema’s was het wederom een uitdaging om deze op een passende, maar uniforme manier onder de aandacht te brengen van potentiële trainees. Met een vernieuwde huisstijl, vernieuwd beeldmateriaal, optimalisatie van de website én een ijzersterke campagne werd wederom een sterke groep trainees geworven, klaar om aan de slag te gaan met de traineeopdrachten die binnen deze provincie spelen.
Voor de werving van de nieuwe lichting trainees is het van belang dat het beeldmateriaal de juiste snaar raakt. In lijn met de update van de huisstijl van provincie Utrecht hebben we nieuwe campagnebeelden gemaakt, waarbij trainees de hoofdrol spelen. Met de juiste opfrissing van het advertentiemateriaal in beelden én stijl konden alle vier de thema’s op een unieke maar ook eenduidelige manier in beeld gebracht worden. Door naast foto’s gebruik te maken van videobites konden we de ervaringen van huidige trainees op een unieke manier presenteren richting de doelgroep. Met deze content wisten we een grote groep met potentiële trainees te enthousiasmeren voor dit mooie traineeprogramma.
Een nieuwe campagne vraagt om een passende propositie. In lijn met de vernieuwde huisstijl hebben we de campagne ingericht rondom de boodschap “Aan de slag voor provinvie Utrecht”. Met dit concept leggen we de nadruk op de bijdragen die de trainees binnen de verschillende thema’s én bijbehordende opdrachten kunnen leveren.
Deze boodschap hebben we doorvertaald naar de landingspagina, waar we de informatievoorziening meer in lijn hebben gebracht met de behoefte van Generatie Z. Met duidelijke communicatie rondom de verschillende traineeopdrachten, authentieke verhalen én duidelijke klikpaden hebben we ervoor gezorgd dat de gebruikerservaring van de websitebezoekers een flinke boost heeft gekregen. Dit was duidelijk terug te zien in de resultaten:
Een duidelijk bewijs dat we de doelgroep de juiste candidate experience geboden hebben op de landingspagina van het traineeship.
Vanuit de talentpool die we samen hebben opgebouwd liep de inhousedag, met ruimte voor 60 studenten, binnen no-time vol qua aanmeldingen. Om al het geïnteresseerde talent de mogelijkheid te bieden om kennis te maken met provincie Utrecht en haar traineeship, is in overleg met de programmaleiding besloten om een extra e-housedag te organiseren. Door de korte lijntjes en open communicatie die wij met het programmateam hebben, konden we ze binnen korte tijd klaarstomen voor een professioneel event. Met behulp van testruns, duidelijke instructies en de juiste technische ondersteuning kon provincie Utrecht maarliefst 180 potentiële trainees, tijdens dit digitale event, kennis laten maken met alle ins- en outs van haar mooie traineeprogramma.
Ben je na het lezen van deze case enthousiast geworden en ben je benieuwd naar onze dienstverlening? Neem dan een kijkje op onze dienstenpagina of lees hier meer over het onderwerp.