fbpx

Employer Branding & Recruitment Marketing gemeente Neder-Betuwe

In slechts drie maanden tijd; 19 nieuwe collega’s én implementatie van een volledig nieuwe manier van werven

HomeCasesRecruitment Marketing gemeente Neder-Betuwe
Recruitment Marketing gemeente Neder-Betuwe | Recruitment Marketing

Resultaten

Binnen 3 maanden 19 nieuwe collega's met zeer diverse achtergronden
Verkorte time-to-hire door data- gestructureerde strategie
Sterke employer branding maakt de gemeente een interessante werkgever

Introductie gemeente Neder-Betuwe

Bij de gemeente Neder-Betuwe zetten ruim 160 medewerkers zich in voor de inwoners van de gemeente. Door de kleine organisatie, is er ruimte voor eigen inbreng, creativiteit en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. De mening van medewerkers wordt serieus genomen en er is een hoge mate van zelfstandigheid in het werk. De omgang van de organisatie is informeel en er is veel oog voor samenwerking. De gemeente spant zich actief in voor een gezond en aangenaam werkklimaat en vindt plezier op de werkvloer belangrijk.

Introductie gemeente Neder-Betuwe

Uitdaging

Eind 2022 zocht gemeente Neder-Betuwe een groot aantal nieuwe medewerkers. Er stonden zowel vacatures open voor ervaren als minder ervaren personeel. In een krappe arbeidsmarkt lukte het de gemeente zelf niet om de juiste kandidaten aan te trekken. Ondertussen liep de werkdruk op verschillende afdelingen snel op. De organisatie koos voor een hernieuwde aanpak waarbij de volledige employer branding van de gemeente onder de loep werd genomen.

Op de kaart als interessante werkgever

Door ons helemaal te verdiepen in de gemeente Neder-Betuwe hebben we sterke campagnebeelden en een aansprekende video ontwikkeld waarin medewerkers met verschillende achtergronden centraal staan. Aansprekend hoogwaardig beeldmateriaal is namelijk van cruciaal belang voor een effectieve online wervingscampagne. Door echte beelden van medewerkers en een authentieke weergave van de organisatie, haar prachtige omgeving en cultuur kunnen kandidaten zich goed identificeren met werken bij de gemeente, wat hun interesse en motivatie om te solliciteren vergroot. Het resultaat zijn beelden die direct de aandacht van potentiële medewerkers trekken en hen nieuwsgierig maken voor zowel de vacatures als de organisatie.

Op de kaart als interessante werkgever

Groot in...

Een doordacht concept biedt de basis voor een ijzersterke employer branding campagne. Door ons volledig te verdiepen in de gemeente Neder-Betuwe kwamen veel positieve argumenten aan bod om hier werkzaam te willen zijn. Het is een kleine gemeente met grote beleidsvraagstukken. Dit hebben we doorgevoerd in het concept “Groot in…” wat de basis vormde voor de volledige employer branding campagne. Met sterke ervaringsverhalen, een geheel geupdate werken-bij-pagina en een eenduidige campagnestijl die meteen in het oog springt hebben we de gemeente Neder-Betuwe als interessante werkgever op de kaart gezet en werden de waarden van de gemeente aantrekkelijk gepresenteert voor potentiële werknemers.

Groot in...

Wervingscampagne

Op het hoogtepunt zocht gemeente Neder-Betuwe 20 nieuwe medewerkers. Vacatures die al geruime tijd open stonden en we binnen 3 maanden hebben ingevuld. Met de een ijzersterke campagne hebben we zowel actieve- als latente kandidaten bereikt én over de streep getrokken. De aansprekende content en de kritische blik op de vacatures en voorwaarden, resulteerde in het aanspreken van de juiste doelgroep. Door wekelijks overleg brachten we met data in kaart wat wel en niet werkte, zodat we snel konden schakelen in de aanpak en hiermee de wervingscampagne effectief konden bijsturen. Deze aanpak zorgt voor een wervingsstrategie die gemakkelijk op en af te schalen is, waardoor continuïteit is gegarandeerd. Zo hebben we binnen korte tijd de gehele vacaturedruk kunnen terugdringen en de campagne zelfs kunnen terugschroeven. Het resultaat? De vacaturedruk is verlaagd van 20 vacatures naar geen enkele vacature, de gemeente Neder-Betuwe staat als interessante werkgever op de kaart én de employer branding strategie is duurzaam inzetbaar voor de komende jaren. Een resultaat waar wij enorm trots op zijn.

Wervingscampagne

Wat zegt de klant

Natural Talent heeft voor de regio Rivierenland een succesvolle wervingscampagne verzorgd voor een regionaal traineeship. Daarin hebben ze laten zien over kennis van de doelgroep en het opzetten van gerichte wervingscampagnes te beschikken. Kenmerkend voor de samenwerking waren korte lijnen, persoonlijk contact en oprechte interesse.
Traineeship Regio Rivierenland
Jaap van den Broek , Projectleider | Coördinator Gemeente Neder-Betuwe & Regio Rivierenland

Voor de statistiekfanaten

De werkenbij-site van de gemeente met meer dan 1200% bezoekers gestegen
152,2% stijging in Facebookbereik en 579,9% stijging in Instagrambereik
Vacatures die een half jaar open stonden binnen 3 maanden vervuld
Section conversion background
Wil jij dit ook, of wil je simpelweg even sparren over jouw uitdaging? Laten we kennismaken.

Wil jij dit ook, of wil je simpelweg even sparren over jouw uitdaging? Laten we kennismaken.

Met een bewezen aanpak en een team dat enthousiast voor je klaar staat is slimmer werven nog nooit zo eenvoudig geweest. Erik helpt je graag.