Employer Branding & Recruitment Marketing gemeente Neder-Betuwe
In slechts drie maanden tijd; 19 nieuwe collega’s én de implementatie van een volledig nieuwe manier van werven
In slechts drie maanden tijd; 19 nieuwe collega’s én de implementatie van een volledig nieuwe manier van werven
Bij de gemeente Neder-Betuwe zetten ruim 160 medewerkers zich in voor de inwoners van de gemeente. Door de kleine organisatie, is er ruimte voor eigen inbreng, creativiteit en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. De mening van medewerkers wordt serieus genomen en er is een hoge mate van zelfstandigheid in het werk. De omgang van de organisatie is informeel en er is veel oog voor samenwerking. De gemeente spant zich actief in voor een gezond en aangenaam werkklimaat en vindt plezier op de werkvloer belangrijk.
Eind 2022 zocht gemeente Neder-Betuwe een groot aantal nieuwe medewerkers. Er stonden zowel vacatures open voor ervaren als minder ervaren personeel. In een krappe arbeidsmarkt lukte het de gemeente zelf niet om de juiste kandidaten aan te trekken. Ondertussen liep de werkdruk op verschillende afdelingen snel op. De organisatie koos voor een hernieuwde aanpak waarbij de volledige employer branding van de gemeente onder de loep werd genomen.
Door ons helemaal te verdiepen in de gemeente Neder-Betuwe hebben we sterke campagnebeelden en een aansprekende video ontwikkeld waarin medewerkers met verschillende achtergronden centraal staan. Aansprekend hoogwaardig beeldmateriaal is namelijk van cruciaal belang voor een effectieve online wervingscampagne. Door echte beelden van medewerkers en een authentieke weergave van de organisatie, haar prachtige omgeving en cultuur kunnen kandidaten zich goed identificeren met werken bij de gemeente, wat hun interesse en motivatie om te solliciteren vergroot. Het resultaat zijn beelden die direct de aandacht van potentiële medewerkers trekken en hen nieuwsgierig maken voor zowel de vacatures als de organisatie.
Een doordacht concept biedt de basis voor een ijzersterke employer branding campagne. Door ons volledig te verdiepen in de gemeente Neder-Betuwe kwamen veel positieve argumenten aan bod om hier werkzaam te willen zijn. Het is een kleine gemeente met grote beleidsvraagstukken. Dit hebben we doorgevoerd in het concept “Groot in…” wat de basis vormde voor de volledige employer branding campagne. Met sterke ervaringsverhalen, een geheel geupdate werken-bij-pagina en een eenduidige campagnestijl die meteen in het oog springt hebben we de gemeente Neder-Betuwe als interessante werkgever op de kaart gezet en werden de waarden van de gemeente aantrekkelijk gepresenteert voor potentiële werknemers.