Ontwikkeling en toepassing employer value proposition 2at
Uitgebreid onderzoek om 2at als organisatie op een onderscheidende en aantrekkelijke manier te positioneren richting passend IT talent
Uitgebreid onderzoek om 2at als organisatie op een onderscheidende en aantrekkelijke manier te positioneren richting passend IT talent
2at realiseert maatwerk IT-oplossingen en host deze in complete samenwerkings- en CRM-applicaties. Het liefst werkt het bedrijf aan primaire systemen, vaak voor klanten in de dienstverlening, onderwijs of zorg. Daar kan IT namelijk het verschil maken. 2at zorgt ervoor dat dit dan ook gebeurt, in de systemen zelf of door ze te ontsluiten via Apps en portalen. Daar profiteren bij hun klanten dagelijks tweehonderdduizend gebruikers van.
2at kent een eigenzinnige visie met unieke werkwijze binnen een nichemarkt. Een echt IT bedrijf, dat relatief onbekend is en met een wervingsprofiel dat enorm specifiek en schaars is. Aan ons de uitdaging om de kern van haar visie én aantrekkelijke punten op de kaart te zetten in de vorm van een propositie waar huidige medewerkers zich in kunnen vinden en die tegelijkertijd het juiste talent enthousiasmeert voor een carrière bij het bedrijf.
Door het personeelsbestand van 20 medewerkers was het mogelijk om een grote groep medewerkers te interviewen tijdens een kwalitatief onderzoek op locatie in Utrecht. Deze input hebben we gecombineerd met kwantitatief onderzoek én een uitgebreide doelgroepanalyse. Met als resultaat: hét eigenzinnige 2at DNA in de vorm van een unieke boodschap en vijf bijbehorende cultuurwaarden. Het continu betrekken van de medewerkers zorgde voor intern draagvlak en de juiste focuspunten om 2at echt onderscheidend te kunnen presenteren aan hoogopgeleid IT-talent. Bovendien werden punten die medewerkers graag anders wilde zien door het onderzoek duidelijk én direct door de directie aangepakt, wat leidde tot een grotere medewerkerstevredenheid.
Het unieke 2at DNA hebben we doorvertaald in een concept waarin cartoons de hoofdrol spelen. Door in de communicatie gebruik te maken van verschillende waarom…? vragen, laten we het eigenzinnige 2at DNA duidelijk naar voren komen. Dit aangevuld met binaire codes, herkenbare situaties én een duidelijke boodschap resulteerde in een communicatiestijl die meteen de aandacht trekt, de doelgroep aanspreekt en ervoor zorgt dat 2at opvalt als aantrekkelijke werkgever.
De volgende stap in de sterkere positionering van 2at als werkgever was het bouwen van een compleet nieuwe werken-bij-website. Samen met onze webbouwer hebben we dit proces van A tot Z opgezet, waarbij genoeg ruimte was voor eigen inbreng vanuit 2at, zodat iedereen tevreden was met het resultaat. De highlight van deze recruitmentsite is de ‘pas-jij-bij-2at-test’, waarin potentieel talent de kans krijgt om op een speelse manier te ontdekken of zij het juiste 2at DNA bezitten en het bedrijf zelf op een laagdrempelige manier een talentpool op kan bouwen van potentiële medewerkers.
Met de sterke basis was het tijd om de buhne op te gaan en het communicatieplan tot uitvoer te brengen. Met de combinatie van workshops bij studievereniging, de aanmelding voor bedrijvendagen, advertenties in het Gratis Collegeblok én wervingscampagnes voor de nieuwe DevOps engineer, kon 2at haar talentpool vullen met gewild IT talent terwijl het zich nog in verschillende fases van hun studie bevond. Een toekomstbestendige oplossing voor de aanwas van nieuwe medewerkers.