Een samenwerking met Kearney
Meer dan 140 kwalitatief sterke aanmeldingen
Professionalisering van de promotie, als basis voor alle evenementen
60 – 80% meer aanmeldingen van vrouwen en technici
Een wereldwijd opererende strategy consultant als Kearney wil de beste mensen aan haar bedrijf binden. Om studenten en starters bekend te maken met het bedrijf en haar manier van werken, worden jaarlijks meerdere events georganiseerd. De Kearney Strategy Challenge is de grootste. Maar hoe zorg je ervoor dat:
Je maakt gebruik van professionele promotie van je inhousedagen om de voorwaarden te creëren voor het realiseren van je ambities.
Samen met Kearney hebben we de eerdere promotie van hun events onder de loep genomen. We hebben gekeken naar de promotie, het aanmeldproces en de communicatie naar studenten. Door hierin een flinke professionaliteitsslag aan te brengen en dat te combineren met onze eigen middelen, hebben we mooie resultaten bereikt:
Als je op zoek bent naar 24 topstudenten, dan is het fijn als je keuze hebt. En met meer dan 140 aanmeldingen, twee jaar op rij, is dat precies wat Kearney had. Een aanzienlijke stijging ten opzichte van eerdere jaren en dankzij het hoge niveau biedt het een groep waaruit direct geput kan worden voor de werving van startende strategy consultants.
In het verleden dienden studenten zich via mail in te schrijven door de inhousedagen van Kearney. Iets dat totaal niet rijmt met de kwaliteit die het bedrijf haar klanten biedt. Samen hebben we een geheel nieuwe eventwebsite gebouwd waarop informatie staat over de dag, ervaringen van eerdere deelnemers worden gedeeld en ruimte is voor een serieus inschrijfformulier, gekoppeld aan gedegen TRM. Een permanente verbeterslag die de doelgroep voortaan op de juiste manier van de juiste informatie voorziet.
Kearney wilde niet alleen groeien qua aantal inschrijving voor hun events en de kwaliteit van deze inschrijvingen, ook het aandeel studenten met een technische achtergrond en het aandeel vrouwelijke studenten, wilde men toe laten nemen. Met speciale campagnes richting deze doelgroepen wisten we een flinke stijging te realiseren: 60% meer vrouwen (aandeel van 18% naar 29%) en 80% meer techneuten (aandeel van 22% naar 40%).
Kearney is één van de vier wereldwijd opererende Strategy Consultants, met een leidende positie op het vlak waar strategie en operations elkaar raken. Sinds 1926 helpen ze hun opdrachtgevers in het nemen van de beste beslissingen voor hun organisatie. Ze creëren samen met hen het draagvlak voor een besluit. Dit is wat ieder binnen Kearney drijft, want de kracht van een uitmuntende analyse groeit, wanneer iedereen hem in een organisatie omarmt.