fbpx

Recruitment Marketing Traineeship de Toekomst van Brabant

Een solide positionering van een aantrekkelijk overheidstraineeship dat jaarlijks leidt tot minimaal 300 sollicitanten

HomeCasesRecruitment Marketing Traineeship de Toekomst van Brabant
Recruitment Marketing Traineeship de Toekomst van Brabant | Recruitment Marketing

Resultaten

Structureel meer dan 50 aanmeldingen voor de inhousedag
Jaarlijks meer dan 300 sollicitanten voor het traineeship
De garantie van een ijzersterke groep van 24 trainees

Introductie De Toekomst van Brabant

Het netwerk van De Toekomst van Brabant bestaat uit 15 enthousiaste gemeenten, een regionaal samenwerkingsverband, de provincie en een waterschap. Samen stellen zij een breed aanbod van uitdagende opdrachten beschikbaar voor jong talent. Elk jaar in september start er een traineeprogramma in de provincie Noord-Brabant. Een uniek traineeship waar verschillende overheidsorganisaties aan meewerken: grote en kleine gemeenten, een waterschap en de provincie zelf. Binnen deze organisaties werken trainees van hoog niveau en een aantoonbare “drive” als het om maatschappelijke vraagstukken gaat.

Introductie De Toekomst van Brabant

Uitdaging

De Toekomst van Brabant zoekt jaarlijks structureel 24 kwalitatief goede trainees met diverse studieachtergronden. Jong talent met hart voor de publieke zaak en haar unieke thema’s dat staat te poppelen om hun handen uit de mouwen te steken en hun kennis en frisse ideeën toe te passen binnen de Brabantse Overheid.

Aansprekend beeldmateriaal

Aansprekend, kwalitatief hoogwaardig beeldmateriaal is van essentieel belang voor een converterende online wervingscampagne, vooral wanneer je jong talent, gericht op visueel aantrekkelijke content, wilt bereiken. Ter voorbereiding op de campagne organiseren we jaarlijks foto- en videoshoots waarin de USP’s van het traineeprogramma van De Toekomst van Brabant naar voren komen. Het resultaat? Fris beeldmateriaal dat potentiële trainees triggert om het traineeship én de organisatie in overweging te nemen. Een solide basis om een grote groep sollicitanten aan te trekken voor de nieuwe lichting trainees van de Toekomst van Brabant.

Aansprekend beeldmateriaal

Ben jij de Toekomst van Brabant?

Een herkenbaar concept zorgt voor meer effectiviteit in campagnes. Bij De Toekomst van Brabant was de keuze voor het Brabants bont in combinatie met de Brabantse trots én nuchterheid snel gemaakt. De werkcultuur en het traineeprogramma komen sterk tot uiting in het concept: ‘Ben jij de Toekomst van Brabant?’ De dynamische vormen, Brabantse kleuren én persoonlijke concent vormen de rode draad in de campagne en zorgen voor herkenbaarheid bij de doelgroep.

Dit concept is doorvertaald naar de website en in de ambassadeursverhalen. Bovendien druipt het enthousiasme van de trainees van zowel de social media kanalen als de door henzelf gemaakte podcast af. Deze levendige community is de perfecte uiting van het warme bad waar je als trainee bij De Toekomst van Brabant in terecht komt.

Ben jij de Toekomst van Brabant?

Inhousedag

Hoe is het om als trainee bij De Toekomst van Brabant te werken? Naast de online content staan de trainees te popelen om ook in persoon hun ervaringen te delen met potentieel talent. Een vast onderdeel in onze wervingscampagnes is daarom de jaarlijkse inhousedag waarin studenten de kans krijgen om op het Provinciehuis kennis te maken met alle ins- en outs van dit unieke traineeprogramma. De kans voor potentiëel talent om de sfeer binnen de organisatie te proeven én overtuigd te raken waarom een traineeship bij de Brabantse overheid de perfecte start is van hun carrière. Een event waar jaarlijks meer dan 50 studenten aan deelnemen en waarvan het aantal geïnteresseerden structureel het aantal beschikbare plekken overstijgt.

Inhousedag

Wervingscampagne

De Toekomst van Brabant zoekt jaarlijks een grote groep van 24 trainees waarin kwaliteit voorop staat. We hanteren een effectieve crossmediale campagnestrategie die bestaat uit 3 fasen: interesseren, enthousiasmeren en converteren, wordt potentieel talent overtuigd om hun sollicitatie in te dienen. Tijdens de eerste twee fases leggen we de nadruk op verdieping via de landingspagina, ervaringsverhalen en de inhousedag. In de laatste trekken we de kandidaten definitief over de streep. Een beproefde methode die jaarlijks resulteert in meer dan 300 kwalitatief goede sollicitanten. De keuze voor De Toekomst van Brabant is daarmee groot, met een streng selectieproces tot gevolg en als uiteindelijke resultaat: een groep van 24 ijzersterke trainees die met hun kennis en enthousiasme een mooie bijdrage leveren aan De Toekomst van Brabant.

Wervingscampagne

Wat zegt de klant

Natural Talent verzorgt al sinds 2018 jaarlijks de online wervingscampagne voor De Toekomst van Brabant. We krijgen goed advies over welk beeldmateriaal er nodig is en we maken samen een nieuwe wervingsvideo's. Door pakkende advertenties op sociale media, de juiste jobboards en monitoring van de campagnes zorgt Natural Talent jaarlijks voor de juiste zichtbaarheid van De Toekomst van Brabant. Dat resulteert in meer dan 200 goede sollicitanten. Voor de Data & Informatiemanagement doelgroep creëerde Natural Talent bovendien een eigen, passende campagne. Wekelijkse afstemming en persoonlijk contact zorgt doorlopend voor een fijne samenwerking.
De Toekomst van Brabant
Sabrina Willems , Projectleider

Voor de statistiekfanaten

Meer dan 647.000 advertentieweergaven
Meer dan 11.000 kliks naar de landingspagina
Een gemiddelde sessieduur van 2 minuten en 50 seconden op de landingspagina
Section conversion background
Wil jij dit ook, of wil je simpelweg even sparren over jouw uitdaging? Laten we kennismaken.

Wil jij dit ook, of wil je simpelweg even sparren over jouw uitdaging? Laten we kennismaken.

Met een bewezen aanpak en een team dat enthousiast voor je klaar staat is slimmer werven nog nooit zo eenvoudig geweest. Erik helpt je graag.