fbpx
Regio Rivierenland

De werving van 7 toptrainees voor een spiksplinternieuw overheidstraineeship

Een samenwerking met Regio Rivierenland

HomeCasesRegio Rivierenland
Regio Rivierenland | Recruitment Marketing

Resultaten om trots op te zijn


  • Een persoonlijke positionering, doorgevoerd op de landingspagina en in de wervingscampagne, waardoor het traineeship direct op de kaart staat

  • Keuze uit 245 kwalitatief hoogwaardige sollicitanten die wilden starten met het traineeship

  • De aanname van 7 in plaats van de beoogde 6 trainees door de hoge kwaliteit van kandidaten

Resultaten om trots op te zijn

De uitdaging: het geheel nieuwe traineeship van Regio Rivierenland op de kaart zetten en de doelgroep interesseren om bij deze overheidsorganisatie te solliciteren

Na een tip van onze gewaardeerde klant RichtingZuid, die haar ervaringen met betrekking tot onze campus recruitment dienstverlening deelde, kwam Regio Rivierenland bij ons terecht voor de marketing van haar gloednieuwe traineeship. Samen met hen hebben we een plan de campagne gemaakt om het traineeship goed weg te zetten én de doelgroep te overtuigen om te solliciteren. Een aantal punten waarmee we hierbij rekening diende te houden waren:

  • Het feit dat je een geheel nieuw traineeship op de kaart moet zetten qua look and feel
  • Dat je te maken hebt met een werkgever, Regio Rivierenland, die verdeeld is over acht gemeenten
  • Er veel concurrentie is van gevestigde (overheids)traineeships, zeker in de periode dat de werving voor dit traineeship plaats zou vinden

Een uitdaging die we maar al te graag samen aangegaan zijn!

De uitdaging: het geheel nieuwe traineeship van Regio Rivierenland op de kaart zetten en de doelgroep interesseren om bij deze overheidsorganisatie te solliciteren

Het resultaat: een optimaal converterende wervingscampagne die leidde tot 245 sollicitanten en de aanname van 7 trainees

Met een nieuw traineeship en een nieuwe samenwerking is het voor een organisatie altijd spannend of het wervingstraject en het aannemen van de gewenste trainees gaat slagen. In het geval van Regio Rivierenland was het een vereiste dat 6 kwalitatief goede kandidaten aangenomen konden worden, anders was er sowieso geen toekomst volgens de aangesloten gemeentes. Deze eis is meer dan gelukt, een resultaat waar we trots op zijn:

Een persoonlijke positionering, doorgevoerd op de landingspagina en in de wervingscampagne, waardoor het traineeship direct op de kaart staat

Door het persoonlijke, informele karakter centraal te stellen in de positionering hebben we dit traineeship op een authentieke manier in de markt gezet. Zelfs in Coronatijd is er continu gekeken naar wat er wel kon. Medewerkers zijn binnen de richtlijnen op de foto gezet én hebben hun ervaringen gedeeld. Een campagnelijn die de doelgroep het juiste beeld gaf én over de streep trok om te solliciteren.

Keuze uit 245 kwalitatief hoogwaardige sollicitanten die wilden starten met het traineeship

Een effectieve jobmarketing campagne zet iedere cent campagnebudget om in resultaat. Iets dat bij deze campagne met een middelenmix van socials, vacaturebanken én ons netwerk op onderwijsinstellingen zeker gelukt is. Met een aantal van 245 sollicitanten was zelfs een extreem strenge selectie nodig om tot de definitieve groep trainees te komen.

De aanname van 7 in plaats van de beoogde 6 trainees door de hoge kwaliteit van kandidaten

Met pijn in het hart moesten topkandidaten worden afgewezen, maar niet voordat alles uit de kast gehaald was om het beoogde aantal trainees te verhogen van 6 naar 7. Het laat zien dat Regio Rivierenland uitermate tevreden was over de kwaliteit van haar sollicitanten en vormt een prachtige basis waarmee de gemeentes overtuigd zijn dat dit traineeship na deze mooie start een glansrijke toekomst tegemoet gaat. Op naar de tweede lichting!

Wat zegt de klant

Natural Talent heeft voor de regio Rivierenland twee keer een effectieve wervingscampagne uitgevoerd voor het regionale traineeship. Hierbij toonden ze hun grondige kennis van de doelgroep en hun expertise in het opzetten van gerichte wervingscampagnes. Dit omvatte niet alleen een sterke positionering, maar ook de creatie van aansprekend en passend beeldmateriaal. Wat de samenwerking bijzonder maakte, waren de korte communicatielijnen, het persoonlijke contact en de oprechte betrokkenheid van het team, wat resulteerde in een soepele en succesvolle uitvoering van de campagnes.
Traineeship (Regio) Rivierenland
Jaap van den Broek , Projectleider en coördinator
Case detail logo

Wie is Regio Rivierenland?

Regio Rivierenland is het samenwerkingsverband van acht gemeenten in de Tielerwaard, de Culemborgerwaard, de Betuwe, de Bommelerwaard en het westen van het Land van Maas en Waal. De gemeenten zijn Buren, Culemborg, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Zaltbommel. Regio Rivierenland ondersteunt de samenwerking van gemeenten. In een werkgebied met bijna 250.000 inwoners is heel wat efficiencywinst en voordeel te halen, dat krijgen zij mede voor elkaar door samen te werken! Het traineeship is opgezet om jong talent aan de regio te binden.

Section conversion background
Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!

Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!